چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

چوب های ترمووود از درخت کاج تهیه می شوند و بسیار مقاوم هستند. در واقع ترمووود چوب اصلاح شده با حرارت می باشد. این چوب ها به منظور مقاوم شدن در برابر اشعه uv خورشید نیاز به رنگ آمیزی با رنگ مخصوص ترمووود دارند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

رنگ ترمو به دو صورت رنگ برپایه روغن(oil base) و رنگ برپایه آب(water base) رایج است. امروزه بزرگترین شرکت تولیدکننده این رنگ ها شرکت jansen می باشد که رنگ های با کیفیت و با قابلیت جذب در چوب تولید می کند.این رنگ به منظور مقاوم‌سازی چوب ترمووود استفاده می شود. برای جلوگیری از پوسیدگی چوب و محافظت از چوب در برابر عوامل محیطی کاربرد دارد.

پروژه-نما-ساختمان-ترموود-سعادت-آّباد
پروژه-نما-ساختمان-ترموود-سعادت-آّباد
پروژه-نما-ترموود-آرژانتین
پروژه-نما-ترموود-آرژانتین

رنگ های روغنی ترمووود نقش سیل کننده دارند. این رنگ در برابر اشعه خورشید مقاوم می باشد.رنگ های پایه آب ترمووود حدود چند میلی‌متر در چوب نفوذ کرده و مانع از پوسته پوسته شدن چوب می شوند.تنوع رنگی چوب های ترمووود به چوب جلا و زیبایی می بخشد و همچنین موجب برجسته دیده شدن بافت های چوب می گردد.

محصولات مورد نیاز چوب ترمووود

رنگ ترموود در برابر رطوبت مقاوم هستند.رنگ های ترمووود ابتدا همانند سایر رنگ ها، به منظور مخلوط رقیق کننده و رنگدانه ها باید به خوبی همزده شوند. پس از اینکه رنگ به غلظت مناسب رسید الوار ها در جهت بافت چوب رنگ زده می شوند.توجه داشته باشید که چوب ها را به صورت رفت و برگشتی رنگ نزنید. همچنین حتما توجه کنید رنگ آمیزی لایه دوم را پس از خشک شدن کامل لایه اول شروع کنید.

چرا از چوب ترمو وود استفاده می کنند ؟

ترموود امروزه محصول شناخته شده ای است بخصوص برای افرادی که به نوعی با چوب سر و کله دارند ، ترموود یا همان چوب ترموود به دلیل داشتن استحکام بالا و ماندگاری بالا همانند چوب های طبیعی زود دچار پوسیدگی ، تورم و خرابی در ظاهر مانند تغییر رنگ نمیشود ، البته این به این معنا نیست که چوب ترموود به هیچ نوع نگهداری نیاز ندارد ، خیر این چوب ها در واقع با عملیات حرارتی بسیار پیشرفته از چوب خام تبدیل به چوب مستحکم تر و مقاوم تری می شوند.

چرا چوب ترمو وود به رنگ هم نیاز دارد ؟

تا برای استفاده در ساخت و تولیدات مختلف مقاومت بالاتری پیدا کنند ، البته بازهم به مرور زمان چوب با توجه به علت های گوناگون مانند : تابش مستقیم خورشید ، شرایط آب و هوایی و تاثیرات محیطی ، نفوذ آب و عوامل مختلف همچنین برای احیاء رنگ و جلای اولیه احتیاج به نگهداری و تقویت دارد که رنگ ترموود این وطیفه را بر عهده دارد.

رنگ ترموود هم دنیای خاصی مانند چوب ترموود دارد ، هر کدام از این رنگ ها ویژگی های خاص خودشان را دارند ، با استفاده از این رنگ ها میتوانیم هر نوع رنگ و ظاهری را به چوب ببخشیم ، جلاء و شفافیت چوب را بسیار بالاتر ببریم ، همچنین عمر و دوام چوب را افزایش دهیم.

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم؟

برای بسیاری همواره این سوال مطرح می گردد که «چگونه می بایست ترموود مناسب را انتخاب نماییم؟» برای پاسخ به این سوال، بایستی بگوییم که در حقیقت فاکتورهای متعددی وجود دارند که شما می بایست در هنگام خرید ترموود، آن ها را مدنظر داشته باشید. این فاکتورها عبارتند از:

۱- ضخامت پروفیل

در مورد ترموود از این نکته فراموش نکنید که حداقل ضخامت پروفیل آن ۱/۸ سانتی متر بوده و ضخامت کم تر از این عدد پیشنهاد نمی گردد.

۲- تراکم چوب ترموود

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هرچه تراکم چوب ترموود بالاتر باشد، بالتبع مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود. از یاد نبرید که وزن ترموود یا همان چوب ترمو ممولی بسیار کمتر از چوب های معمولی بوده و این تفاوت وزن در گونه های سوزنی برگ و چوب نرم بسیار زیاد خود را نشان می دهد.

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم
چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

۳- برند های معتبر

بدیهی است که برند معتبر ترموود (مجموعه مکس وود) ، آرامش خاطر از کیفیت را برای خریدار به همراه خواهد داشت.

۴- بررسی پروژه های اجرا شده توسط عرضه کننده ترموود

این نکته نیز نکته مهمی در بحث ترموود است. بهتر است که شما حتما پروژه های اجرا شده توسط فروشنده چوب ترموود را بررسی نموده و مشاهده کنید که وضعیت فعلی پروژه ها به چه شکل می باشد.

هم چنین شما باید این را نیز مدنظر داشته باشید که چه کسانی قبلا از این فروشنده خرید کرده و آیا آن ها از نتیجه نهایی رضایت دارند؟

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

ترمووود کیفیت
ترمووود کیفیت

۵- تنوع پروفیل

این نکته نیز بسیار بسیار مهم است که آیا شرکت عرضه کننده ترموود، پروفیل مورد نظر شما را عرضه می نماید یا خیر. در حقیقت بر اساس یک اصل نانوشته هرچه محدوده عرضه محصولات توسط یک شرکت بیشتر باشد، احتمال مرغوبیت کالا نیز به تبع آن بالاتر خواهد رفت.

در چه فضاهایی از ترمووود استفاده کنیم ؟

کاربرد اصلی چوب ترمو وود در انواع نماهای ساختمانی است ، فقط به این نکته توجه داشته باشید که درز انبساط حدود ۲ سانتی متر بین ترمووود و سایر متریال های مورد استفاده را رعایت کنید ، چرا که چوب همیشه تغییر سایز خواهد داشت و به اصطلاح بازی می کند .

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

همچنین می توان در فضاهای مرطوب نظیر حمام ، سرویس بهداشتی ، سونا ، کف دور استخر و غیره نیز از ترمووود استفاده کرد ، استفاده از چوب ترمووود در آلاچیق و پرگولا نیز به دلیل خصلت چوب بودن کاملا پذیرفته است.

قیمت ترموود چقدر است؟

در مسئله قیمت ترموود نیز بایستی این نکته را در خاطر داشته باشیم که قیمت ترموود بسته به شرایط متغیر بوده و چون چوب خام فراوری نشده ی مورد استفاده برای تولید، محصولی وارداتی است، کلیه مواردی که روی واردات تاثیر دارند نیز بر قیمت چوب ترمو تاثیرگذار خواهند بود.

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

شما می توانید آخرین پروژه های ترموود اجرا شده توسط مکس وود را در این قسمت مطالعه نمایید

ترمووود محصولات گوناگونی دارد که با مراجعه به این بخش می توانید آن ها را مشاهده نمایید.

جهت اخذ نمایندگی می توانید ازطریق تماس با ما و یا با شماره 02188567624 تماس حاصل فرمایید.

چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم چگونه ترمووود مناسب را انتخاب کنیم

چوب ترمو یا همان ترمووود یا چوب اصلاح شده حرارتی چیست؟

چوب ترمو یا همان ترمووود یک نوع چوب است که از طریق عملیات حرارتی در دمای بالا و بدون استفاده از مواد شیمیایی به دست می‌آید. این فرایند باعث تغییر خواص چوب می‌شود و آن را مقاومت‌تر و پایدارتر در برابر ترک‌ها، رطوبت و حشرات می‌کند.

چگونه چوب ترمو ضد آب می شود و مقاومت آن افزایش می یابد؟

زمانی که چوب ترمو را رنگ  کنید ترمووود ضد آب می شود و مقاومت آن افزایش پیدا می کند حتما خودتان در بازارهای ساختمانی سفر کنید و رنگ چوب ترمو مناسب را خریداری کنید . وقت خود را صرف کنید، اما 100% چیزی را که دوست دارید بدست آورید. هنگام انتخاب، باید 2-3 بسته را بازرسی بصری انجام دهید، اگر همه چیز خوب است، به احتمال زیاد کل مقدار با انحراف از تنوع بیش از 5٪ یکسان خواهد بود. همچنین باید رطوبت را اندازه گیری کنید، نباید از 15٪ تجاوز کند، هر چه کمتر، بهتر. 

رنگ چوب ترمو مخصوص کف و نما چیست ؟

تمام رنگ‌های پایه آب این مزیت را دارند که بر خلاف رنگ‌های ارگانیک که حلال آن در زیر روغن است، به سرعت خشک می‌شوند. اما آنها به شدت انبوه درخت را بالا می برند. ولی رنگ های مخصوص نما و کف رنگ ترمووود ضد سایش است و این رنگ ها آلمانی بوده مانند بریلوکس تکنوس و رمرس و پایه آن روغن می باشد.

چه نوع رنگ چوب ترمو برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود؟

آماده سازی اولیه، استفاده از مواد رنگ آمیزی ترمووود ، استفاده از روغن، لاک یا رنگ به منظور رنگ آمیزی از چوب ترمو در داخل خانه عملاً هیچ تفاوتی با رنگ آمیزی بیرونی ندارد. اما در اینجا، در صورت تمایل، ضخامت باقیمانده رنگ خشک روی سطح چوب حیاتی نخواهد بود. بنابراین در اینجا می توانید محصولاتی با جامدات کمتر انتخاب کنید، از لاجوردهای زیبا مانند بریلوکس از تکنوس رمرس استفاده کنید. و مهمتر از همه، می توانید از رنگ های پاستلی از سایه های خاموش و روشن استفاده کنید که نمی توان آنها را در بیرون اعمال کرد.

رنگ مخصوص چوب ترمو در فضای خارجی چیست؟

بهترین چوب برای فضای خارجی ترموود فنلاندی می باشد. اما بهتر است قبل از نصب ترمووود در فضای خارجی آن را رنگ کنید. ما آسیاب اولیه را با دستگاه اکسنتریک با دانه 120-150 انجام می دهیم و اگر مواد بی کیفیت باشد ابتدا با دانه 80 و فقط با 120-150 آسیاب می کنیم. این امر به منظور یکنواخت کردن عیوب ریزش جزئی و باز کردن منافذ چوب ترمو برای چسبندگی بهتر سطح به رنگ ترمووود ضروری است.

قیمت نصب چوب ترموود چه قدر است؟

برای اطمینان از دوام و کیفیت نصب ترموود پوشش، باید از تکنولوژی پیروی کرد و همچنین زیر سازی را به درستی آماده کرد. در شرکت ما می توانید نصاب ترمووود را سفارش دهید . مونتاژ و نصب توسط افراد با دست درست انجام می شود با سالها تجربه واقعی با چوب ترمووود. آنها قبلاً ویژگی‌های درخت حرارتی را در اشیاء مختلف «مصرف کرده‌اند».

قیمت چوب ترموود فنلاندی چه قدر است؟

قیمت چوب ترمو به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نوع چوبی که ترموود می شود که آن چوب خام روسی ساسنا باشد یا یولکا چوب خشک کن رفته باشید یا چوب خام خیس و چوب خامی که ترمو می شود قیمت آن مشخص می شود مانند درجه کیفیت چوب که درجه 2 باشد درجه یک باشد سوپر باشد گره های آن پروانه یا گرد باشد بازی رنگ در شاخه چوب ترمو نباشد.
قیمت شاخه ای چوب ترمو فنلاندی به عوامل مختلفی بستگی دارد ما در مکس وود چوب ترمو پاک چوب ها را بعد از مولدر شدن جدا می کنیم و درجه بندی کیفیت را شکل می دهیم.

چرا از چوب ترمو وود استفاده می کنند ؟

ترموود امروزه محصول شناخته شده ای است بخصوص برای افرادی که به نوعی با چوب سر و کله دارند ، ترموود یا همان چوب ترموود به دلیل داشتن استحکام بالا و ماندگاری بالا همانند چوب های طبیعی زود دچار پوسیدگی ، تورم و خرابی در ظاهر مانند تغییر رنگ نمی شود ، البته این به این معنا نیست که چوب ترموود به هیچ نوع نگهداری نیاز ندارد ، خیر این چوب ها در واقع با عملیات حرارتی بسیار پیشرفته از چوب خام تبدیل به چوب مستحکم تر و مقاوم تری می شوند.

چرا چوب ترمو وود به رنگ هم نیاز دارد ؟

تا برای استفاده در ساخت و تولیدات مختلف مقاومت بالاتری پیدا کنند ، البته بازهم به مرور زمان چوب با توجه به علت های گوناگون مانند : تابش مستقیم خورشید ، شرایط آب و هوایی و تاثیرات محیطی ، نفوذ آب و عوامل مختلف همچنین برای احیاء رنگ و جلای اولیه احتیاج به نگهداری و تقویت دارد که رنگ ترموود این وظیفه را بر عهده دارد.

رنگ ترموود هم دنیای خاصی مانند چوب ترموود دارد ، هر کدام از این رنگ ها ویژگی های خاص خودشان را دارند ، با استفاده از این رنگ ها می توانیم هر نوع رنگ و ظاهری را به چوب ببخشیم ، جلاء و شفافیت چوب را بسیار بالاتر ببریم ، همچنین عمر و دوام چوب را افزایش دهیم.

از چه ترمووود هایی استفاده می شود؟

روف گاردن، دکوراسیون داخلی، آلاچیق و سایه بان، کفپوش چوبی فضای باز، سازه های درب و پنجره، قرنیز و راه پله، سونا و استخر، نما و سازه های زیرکار چوبی نمونه‌هایی از کاربرد ترمووود است.

اطلاعات تماس مکس وود

تهران،سعادت آباد، علامه جنوبی، بالاتر از کوچه ۲۸ پلاک ۸۰، ساختمان علامه،طبقه۴ واحد۴

*هدیه ویژه مکس وود. با ثبت تلفن همراه خود یک میلیون تومان تخفیف ویژه هر کدام از خدمات ما را دریافت نمایید.*

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
سبد خرید
مشاوره: 09396799084